Adres domyślny to adres mailowy, który będzie automatycznie „łapać” wszystkie wiadomości, które mają w adresie odbiorcy nieistniejące konto. cPanel kieruje domyślnie pocztę na główne konto serwera.

Aby ustawić adres domyślny, należy:

  1. Kliknąć na link Default Address w sekcji Mail na stronie głównej interfejsu.
  2. Zaznaczyć opcję Przekaż na adres email /Forward to email address i wpisać adres, na który mają być wysyłane błędnie zaadresowane wiadomości.
  3. Zatwierdzić klikając na ikonę Zmień /Change.

Uwaga! Jeśli dla danej domeny/subdomeny wpisze się zamiast adresu email frazę :blackhole:, to poczta z błędnym adresatem będzie usuwana z serwera. Jeśli natomiast wpisze się frazę :fail:, to poczta taka będzie wracać do nadawcy z informacją o braku adresata na serwerze.

Można również ustawić opcję odesłania wiadomości błędnie zaadresowanej poczty do wysyłającego. W tym celu należy:

  1. Zaznaczyć opcję Odeślij z błędem do nadawcy /Discard with error to sender.
  2. Wpisać treść wiadomości, którą dostanie nadawca /Failure Message (seen by sender).
  3. Zatwierdzić klikając na ikonę Zmień /Change.