Adres domyślny to adres mailowy, który będzie automatycznie „łapać” wszystkie wiadomości, które mają w adresie odbiorcy nieistniejące konto w domenie. cPanel kieruje domyślnie pocztę na główne konto serwera.
Aby ustawić adres domyślny, należy:
- Kliknąć na link Domyślny adres /Default Address w sekcji E-mail na stronie głównej interfejsu.
- Wybrać domenę, dla której chcemy ustawić adres domyślny.
- Zaznaczyć opcję Przekaż na adres email /Forward to email address i wpisać adres, na który mają być wysyłane błędnie zaadresowane wiadomości.
- Zatwierdzić, klikając na ikonę Zmień /Change.
Uwaga! Jeśli dla danej domeny/subdomeny wpisze się zamiast adresu email frazę :blackhole:, to poczta z błędnym adresatem będzie usuwana z serwera. Jeśli natomiast wpisze się frazę :fail:, to poczta taka będzie wracać do nadawcy z informacją o braku adresata na serwerze.
Można również ustawić opcję odesłania wiadomości błędnie zaadresowanej poczty do wysyłającego.
W tym celu należy:
- Zaznaczyć opcję Odeślij z błędem do nadawcy /Discard with error to sender.
- Wpisać treść wiadomości, którą dostanie nadawca /Failure Message (seen by sender).
- Zatwierdzić, klikając na ikonę Zmień /Change.